Od 1 października 2018 r. podmioty, które są zobowiązane do składania elektronicznych sprawozdań finansowych, mają obowiązek przygotowania ich i przekazania wyłącznie w takiej właśnie formie. E-sprawozdania muszą zawierać dane w formacie .xml i być uporządkowane według struktury logicznej JPK.
Prawidłowe pliki pomoże wygenerować oprogramowanie finansowo-księgowe, pod warunkiem, że jest ono dostosowane do tworzenia dokumentów zgodnych z wymaganiami znowelizowanych przepisów. Podpowiadamy, czym się kierować przy wyborze odpowiedniej aplikacji.
Możliwość zapisania efektów pracy w każdej chwili, w wielu kopiach i powrót do nich w dowolnym momencie.
Generowanie podglądu wydruku ułatwiającego zapoznanie się z treścią i zatwierdzenie sprawozdania osobom akceptującym (np. biegły rewident, członkowie zarządu).
Podpisanie sprawozdania kwalifikowanym podpisem elektronicznym za pomocą aplikacji SF Podpis lub profilem zaufanym ePUAP przez wszystkie osoby zobowiązane do tego ustawą (np. wszystkich członków zarządu w spółkach kapitałowych).
Możliwość zapisania gotowego sprawozdania finansowego do pliku XML w wymaganej przez Ministerstwo Finansów strukturze, ze wszystkimi wymaganymi dodatkowymi załącznikami, objaśnieniami i podpisami.
Przy zapisie automatyczna weryfikacja poprawności wygenerowanego e‑sprawozdania finansowego i jego zgodności z wymaganą przez Ministerstwo Finansów schemą.
Materiały wideo
Jak przygotować e-Sprawozdania finansowe w programach?
Instalacja e-Sprawozdań dla Symfonia 2.0 Finanse i Księgowość